Frågor & Svar

  1. När har ni öppet i karamellfabriken?
  2. Vad ingår i priset?
  3. Är det säkert att handla på Internet?
  4. Varför rekommenderar ni att lämna ut telefonnummer?
  5. Hur förvarar jag chokladen?
  6. Vad kostar frakten?
  7. Kan jag skicka till flera mottagare?
  8. Hur lång tid tar leveransen?
  9. Hur hanteras inkommande e-post?
  10. Vad gör du om produkten inte kommer fram?
  11. Innehåll
  12. Mått (mm)

1. När har ni öppet i karamellfabriken?

Vi har öppet i fabriksförsäljningen följande tider:

Måndag-Fredag 11.00-16.00

Lördag 11.00-13.00

OBSERVERA! KARAMELLFABRIKEN I MÖNSTERÅS VID E22:AN

Välkomna!

Är ni en grupp som vill komma och handla en annan tid? Ring så löser vi det om möjlighet finns.

2. Vad ingår i priset?

Konfektyrer i en förpackning, moms och emballage. Önskar du ett kort med en personlig hälsning kontakta oss.

3. Är det säkert att handla på Internet?

Timmernabbens Karamellfabrik har inlösenavtal om kortinlösen för säkra betalningar över Internet med BABS (Swedbanks enhet för inlösen) som är en etablerad aktör med erforderlig säkerhetslösning för just tryggande av internetbaserade betalningar. Du kan känna dig trygg när du handlar hos oss!

Har du inte möjlighet eller av någon annan orsak inte vill köpa via internet, kan du kontakta oss via telefon 0499-444 20 eller 0708-800 959.

4. Varför rekommenderar ni att lämna ut telefonnummer?

Som privatperson vill DHL ringa upp kunden innan dem kör ut beställningen. Det säkraste är därför att sätta upp telefonnummer. Annars kan det ta lite längre tid.

5. Hur förvarar jag chokladen?

Temperaturen avgör hur chokladen blir och är mycket viktig för den totala smakupplevelsen.

Har chokladen förvarats för kallt så kan smörigheten och sötman tonas ner, syrligheten tonas fram och bitterheten och brytbarheten påverkas.

Förvara chokladen i 18 grader - alltså inte i kylskåp.

6. Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden inom Sverige beror på orderns sammanlagda vikt enligt följande tabell:

Ordervikt Fraktkostnad
≤1 kg 40:-
>1 - 2 kg 60:-
>2 - 3 kg 85:-
>3 - 5 kg 103:-
>5 - 10 kg 138:-
>10 - 15 kg 168:-
>15 kg 197:-

(priser anges ink. moms)

7. Kan jag skicka till flera mottagare?

Kontakta oss via telefon 0499-444 20 eller E-post: butik@kvalitetsgodis.se, så löser vi det.

8. Hur lång tid tar leveransen?

Beställer du innan klockan 12.00 skickar vi oftast produkten samma dag (vi reserverar oss för slutsåld vara). Den skickas med A-post och tar vanlligtvis en dag. Med reservation för transportörens hantering. (inom Sverige) OBS! DHL ringer vid utkörning därför är det bra om telefonnummer finns i beställningen.

9. Hur hanteras inkommande e-post?

Hanteringen sker enbart internt för uppfyllande av svar/frågor som inkommit. PUL lagen efterföljs.

10. Vad gör du om produkten inte kommer fram?

Då tar du kontakt med oss: butik@kvalitetsgodis.se

11. Innehåll

OBS! Alla produkter kan innehålla spår av nötter och mandel.

För mer specifika frågor hänvisar vi direktkontakt via telefon; 0499-444 20, eller mail; butik@kvalitetsgodis.se.

12. Mått (mm)

  • Art nr: 4040-4045 Höjd 200
  • Art nr: 4070 Höjd 280
  • Art nr: 4050-4051 Höjd 360
  • Art nr: 4020-4023 B*L*H 45*35*25
  • Art nr: 4060 B*L*H 140*130*45
  • Art nr: 4061 B*L*H 140*130*90
  • Art nr: 4080-4081 B*L*H 200*160*175
  • Art nr: 4090-4102 B*L*H 370*220*100
  • Art nr: 4000 H*D 200*220
  • Art nr: 2005 B*L*H 190*190*115

Vi accepterar MasterCard VISA för säkra köp med 3D Secure-teknik MasterCard SecureCode Verified by VISA där betalningar sköts via Auriga ePayment